facebook_page_plugin

Fysioterapeutin suoravastaanotto

"AJOISSA SUORAAN FYSIOTERAPEUTILLE"

Fysioterapeutin suoravastaanotolla tarkoitetaan toimintamallia, jossa tuki- ja liikuntaelinoireinen asiakas varaa ajan ensikäynnille fysioterapeutin vastaanotolle ilman lähetettä.

Suoravastaanottotoiminta sisältää hyvän kliinisen tutkimisen pohjalta lääkkeettömän kivunhoidon sekä tarvittaessa käsikaupasta saatavien kipulääkkeiden ohjausta ja neuvontaa. Fysioterapeutti arvioi myös tukien ja muiden apuvälineiden, sairauspoissaolon sekä lääkärin konsultoinnin ja muiden jatkotutkimusten tarpeen.

Fysioterapeutin suoravastaanoton tavoitteena on nopea kuntoutuksen aloittaminen toiminta- ja työkyvyn palautumiseksi, asiakkaiden itsehoidon valmiuksien edistäminen, terveydenhuollon kustannustehokkuuden parantuminen sekä sairauspoissaolojen vähentyminen.

Fysioterapeutin suoravastaanotto on osoittautunut tähänastisten kansallisten ja kansainvälisten kokemusten ja tutkimusnäytön perusteella vaikuttavaksi toimintamalliksi, jonka on todettu olevan tehokasta ja turvallista.

Suoravastaanottoa voivat toteuttaa vain fysioterapeutit, jotka ovat saaneet syventävän lisäkoulutuksen tuki- ja liikuntaelimistön tutkimisesta ja kliinisestä päättelystä. Raision Fysioterapiassa suoravastaanottokoulutuksen on hyväksytysti suorittanut fysioterapeutti Pauliina Luukkala.

Ajanvaraukset netistä: https://www.raisionfysioterapia.fi/yhteystiedot/ajanvaraus tai soittamalla (02) 438 2529

Lisätietoja:
fysioterapeutti Pauliina Luukkala
pauliina.luukkala@raisionfysioterapia.fi
044 353 5471

Lue lisää fysioterapeutin suoravastaanottotoiminnan  kokemuksista Suomen Kuntoutusyrittäjien artikkelista