facebook_page_plugin

hieronta

Raision Fysioterapian yhteydessä toimii Raision Hieronta, josta saat urheilu- ja klassista hierontaa, faskiahoitoa sekä ongelmanratkaisukeskeistä manuaalista terapiaa. Hierontaan tullessa Sinun ei tarvitse tietää millaista käsittelyä kaipaat, vaan voit jättää sen ammattilaistemme huoleksi. Autamme Sinua epäspesifien kiputilojen sekä kroonisten kipujen kanssa. Meillä voit valita juuri itsellesi sopivan nais- tai mieshierojan.

Hierontaan tuleminen voi askarruttaa monia, kuinka siellä tulee toimia? Entä jos se sattuu? Saanko treenata hieronnan jälkeen? Tässä blogikirjoituksessa vastaamme muutamiin yleisimpiin kysymyksiin hierontaan liittyen.

Kuinka valmistaudun hierontaan?

Yleisimmin hierontaan ei tarvitse valmistautua sen kummallisemmin. Riippuen hierottavasta alueesta kannattaa päällä olla helpot ja mukavat vaatteet. Pitkät hiukset kannattaa pistää ponnarille ja ylimääräiset korut kaulasta jättää pois. Vesipullo saattaa olla myös hyvä pakata mukaan.

Kuuluuko hieronnan sattua?

Hieronta saattaa paikoitellen tuntua voimakkaasti, varsinkin jos käsiteltävä alue on kovassa jännityksessä tai krampissa. Useimmiten asiakkaat tuntevat niin sanottua “hyvää kipua” hieronnan aikana, kuitenkin jos mielesi tekee juosta pakoon hieronnasta kivun takia on hieronta liian voimakasta. Pyrimme aina kehottamaan asiakasta kertomaan jos tunne on liian kova.

Voiko hieronnan jälkeen treenata?

Treenaaminen hieronnan jälkeen ei ole kiellettyä, mutta se voi olla haastavaa. Hieronnan tavoitteena on rentouttaa lihas, palauttaa se lepo mittaansa ja lisätä lihaksen elastisuutta, jolloin tehojen saaminen treeniin voi olla haastavaa, eikä rektiot ole niin nopeita. Tällaisessa tapauksessa myös riski loukkaantumiseen kasvaa.

Varaa aika hierontaan nettiajanvarauksen kautta https://www.raisionfysioterapia.fi/yhteystiedot/ajanvaraus tai soittamalla (02) 438 2529

logo raision hieronta 1

bearfalling

Huolestuttaako lumentulo ja liukkaat kelit? Ulkona lisääntyvä liukas keli voi aiheuttaa huonoimmassa tapauksessa harmia ja tapaturmia.

Nilkan nyrjähdys on useimmiten urheilussa sattuva vamma, mutta voi osua kenen tahansa kohdalle. Tyypillisimmin nilkka vääntyy sisäänpäin aiheuttaen nilkan uloimmille nivelsiteille suuren äkillisen venymisen ja huonoimmassa tapauksessa jopa repeämisen.

Ensihoitona tulee käyttää nilkassa kolmen K:n menetelmää eli kylmä, koho ja kompressio.

Nyrjähdyksen seurauksena nilkka jää usein epävakaan tuntuiseksi ja muun muassa yhden jalan tasapaino saattaa heikentyä nyrjähtäneellä puolella. Heikentynyt nilkan kontrolli altistaa herkemmin uudelle nyrjähdykselle. Tämän vuoksi nilkan kuntoutukseen kannattaakin panostaa.

Fysioterapeutin vastaanotolla saat opastusta ja ohjausta nilkan nyrjähdyksen kuntouttamiseen monipuolisin ja juuri Sinulle sopivin keinoin.

Varaa aikasi osoitteesta www.raisionfysioterapia.fi/yhteystiedot/ajanvaraus tai soita numeroon (02) 438 2529

Raision Fysioterapia - Hyvinvointisi tukena

raision fysio 005

Kipua kantapäässä? Ovatko aamun ensimmäiset askeleet kivuliaita? Häiritseekö kipu liikettäsi?

kantapääkipu

Yleisin syy kantapää kipuihin on plantaarifaskiitti. Plantaarifaskiitilla tarkoitetaan jalkapohjan lihasjänteen kiinnityskohdassa kantaluun alla olevan kudoksen tulehdusta. Ärsytystilaan voi johtaa monet eri syyt kuten; jalkaterän asentovirheet, huonot jalkineet tai pitkäaikainen kovalla alustalla kävely / seisominen. Osalle voi tulehduksen seurauksena muodostua kalkkikertymä kantakalvon kiinnistyskohtaan ns. “luupiikki”, joka ei ole tulehduksen syy vaan seuraus.

Tärkein ensihoito on kipua tuovan kuormituksen vähentäminen. Liikuntaa saa ja tulee harrastaa, mutta kipua tuova kuormitus tulee jättää pois. Kotona tehtävää itsehoitoa on mm. piikkipallolla jalkapohjan läpikäyminen sekä jalkapohjan kalvojen venytykset ja kylmähoito.

Yhdessä osaavien fysioterapeuttiemme kanssa käydään vastaanotolla läpi yksilöllisesti syy tulehdustilan aiheutumiseen. Saat henkilökohtaisesti juuri Sinulle sopivan hoitosuunnitelman sekä ohjeistuksen sen toteuttamiseen.

Tiesitkö että meiltä saat myös yksilöllisesti teetetyt pohjalliset tukemaan jokaista askeltasi?
alaraajatutkimus

Varaa aikasi netistä tai soita numeroon (02)4382529

Tervetuloa hyvään hoitoon!

TE3 MOBILITY

OPI TUNTEMAAN KEHOSI. Koko kehon liikkuvuuden analyysi.

HARJOITTELE FIKSUSTI. Tulosten perusteella personoitu 4 täsmäliikkeen harjoitusohjelma.

VOI PAREMMIN. Vähentyneet kipu-ja jännitystilat. Parempi suorituskyky. Nopeampi palautuminen. Pienempi loukkaantumisriski.

pro display

TE3 Mobility Analysis

TE3 Mobility Analysis sopii jokaiselle ikään tai kuntotasoon katsomatta. Testipatteristo sisältää 13 liikettä, jotka kartoittavat muun muassa kehon liikkuvuutta, kehonhallintaa ja koordinatiivisia ominaisuuksia. Testikokonaisuus on Marko Yrjövuoren kehittämä yhdessä NHL- ja NBA –joukkueiden fysiikkavalmentajien kanssa.Yrjövuori on käyttänyt sitä mm. työskennellessään Los Angeles Lakersissa (NBA) ja Los Angeles Kingsissä (NHL). Mittauksessa käytetään suomalaista TE3-älykeppiä, joka mittaa tulokset asteen tarkkuudella ja lähettää datan analysoitavaksi TE3-sovellukseen. TE3-älykeppi valmistetaan Suomessa ja on modernia suomalaista muotoilua.

TE3 Exercise

TE3 Mobility Stick on harjoitteluun soveltuva työkalu, jonka sisään rakennetut sensorit analysoivat jokaista liikettä. TE3 on hyvä lisä treenaukseen, jotta löydät ja opit optimaalisen liikeradan kehollesi. TE3 värinäominaisuus antaa välittömän palautteen harjoituksen aikana. Se ohjaa sinua tekemään liikkeistäsi optimaalisemman ja turvallisemmin, auttaa kehoasi toimimaan kontrolloidusti ja nostaa keskittymiskykyäsi jokaisessa treenissä.

Some mainos

TARJOUS!

Raision Fysioterapian TE3 Mobility Analysis-paketti nyt vain 120€ (norm 150€). Tarjous voimassa lokakuun loppuun asti (aika varattava syys-lokakuun aikana).

Ajan voit varata nettiajanvarauksen kautta tai soittamalla (02) 438 2529. Ei voi yhdistää muihin tarjouksiin.

Raision Fysioterapian TE3 Mobility Analysis-paketti sisältää kaksi käyntiä. Ensimmäisellä käynnillä suoritetaan testi, analysoidaan tulokset sekä ohjataan korjaavat harjoitteet. Toinen käynti varataan noin kahden kuukauden päähän, jolloin testi suoritetaan uudestaan. Kontrollitestin tuloksia verrataan ensimmäiseen kertaan ja samalla päivitetään harjoitteet.

TE3 testauksia tekee fysioterapeuttimme Pauliina Luukkala.

Marko ja Pauliina

Lue lisää TE3 nettisivuilta